خشکشویی آنلاین حباب

چطور بوی بد مبلمان را از بین ببریم؟

بوی بد مبلمان یکی از مشکلاتی است که بعد از مدتی استفاده ممکن است به یک معضل تبدیل شود. مبلمان موجود در خانه در معرض انواع آلودگی ها قرار دارد . آنها دائماً در تماس با این آلوگی ها هستند به عنوان مثال افراد روی مبلمان خود دراز می کشند، غذا می خورند، می نشینند، کار می کنند. حذف آلودگی و گرد و غبار از برخی محصولات به دلیل طراحی (تودوزی، پرکننده نرم) به ویژه دشوار است. هنگامی که خاک، گرد و غبار به اثاثه یا لوازم داخلی و پرکننده برخورد می کند، بوی نامطبوعی از مبلمان ظاهر می شود.
اگرچه خشکشویی مبلمان در منزل ، نابودکننده هر نوع بو ، لکه و آلودگی است ، لیکن گاهی روش های خانگی نیز می توانند مفید باشند.

دلایل بوی بد مبلمان چیست؟

با گذشت زمان، مبلمان با گرد و غبار پر شده و بوی نامطبوعی به دست می آورد. حتی بدتر از گردوغبار – حشرات می توانند در آنها لانه کرده  و منبع آلرژن ها شوند . بقایای مواد غذایی، نوشیدنی، موی حیوانات خانگی، کودکان می توانند باعث کثیف شدن مبلمان و تولید بوی نامطبوع از انها شوند. . حتی اگر این آلاینده های ضعیف حذف شوند نیز برخی از آنها در مواد محصول باقی مانده و با گذشت زمان، کثیفی های شسته نشده بوی نامطبوعی از خود متصاعد می کنند.
وجود رطوبت در فضا همچنین به مرطوب شدن مبلمان کمک نموده و باعث ایجاد بوی رطوبت از آنها می شود. و بدتر از همه، ممکن است باعث کپک زدن مبلمان شود.
ممکن است بوی نامطبوعی از محصول جدید به وجود بیاید. این به دلیل استفاده از ترکیبات شیمیایی سمی برای چسباندن تراشه های نئوپان است و همچنین به دلیل استفاده از سایر ترکیبات شیمیایی و آغشته کردن اجزای محصولات به آن . اگر این ترکیبات حاوی مواد سمی باشند، این ماده در حال تبخیر وارد هوا می شود. این نه تنها برای حس بویایی ناخوشایند است، بلکه خطرناک است.

راه های از بین بردن بوی بد مبلمان

بیایید در مورد از بین بردن بوی بد مبلمان با روش های عامیانه بحث کنیم. ده ها روش خانگی موثر برای از بین بردن بوی بد مبلمان وجود دارد. می توانید از چندین مورد از آنها استفاده کنید و مؤثرترین نتیجه را به دست آورید.
شما می توانید از شر بوی بد مبلمان با روش های زیر خلاص شوید:
– پوشاندن محصول با لاک اپوکسی یا براق کننده مبلمان مومی
– گذاشتن کیسه‌های نمک و چای در قفسه‌های جدید، باز کردن درها برای تهویه اتاق.
– استفاده از سرکه یا پراکسید هیدروژن، ریختن آنها در یک ظرف و قرار دادن ظرف در اطراف اتاق برای چند روز.
– استافاده از پوست مرکبات، قرار دادن  آنها در نزدیکی و روی مبلمان
– استفاده از دانه یا قهوه تازه آسیاب شده و قرار دادن آن در ظروف در کنار مبلمان.
– استفاده از آب لیمو یا سرکه مخلوط شده با آب و تمیز کردن سطوح با بوی نامطبوع با این محلول

نحوه از بین بردن بوی رطوبت از روی مبلمان

رطوبت زیاد ، عدم تمیز کردن و گرمای محیط ، منجر به تشکیل قارچ و بوی بد می شود. ابتدا باید با کاردک از شر منبع ضایعه خلاص شوید.

– نمک
این ماده رطوبت را جذب می کند و به از بین بردن بوی بد مبلمان کمک می کند.

– جوش شیرین
محصول را در کیسه های کوچک بسته بندی کنید و به مدت 7-8 ساعت روی تمام سطح قرار دهید. روی مبلمان خیلی قدیمی، این روش باید چندین بار انجام شود.

– چای سبز و سیاه
کیسه های چای را در سراسر مبل پهن کنید و بگذارید یک شب در ناحیه باقی بماند .

نحوه از بین بردن آثار و بوی بد استفراغ

اگر مبلمان با استفراغ کثیف شد با احتیاط ذرات را با دستمال مرطوب یا پارچه خشک پاک کنید. ترشحات را با حرکات ملایم از لبه به مرکز جمع کنید تا مایع جذب بافت نشود. بوی بد استفراغ تنها پس از حذف کامل ذرات جامد از بین می رود:
– استفاده از جوش شیرین در محل کثیف
– جوش شیرین را بر روی محل مورد نظر بریزید و بگذارید 12 ساعت روی لکه باقی بماند.
– با خشک شدن، این ماده را با یک پارچه میکروفیبر و یک جاروبرقی پاک کنید.
برای جلوگیری از آلودگی بیشتر، سعی کنید اقدامات پیشگیرانه را اعمال کنید. اثاثه یا لوازم داخلی را هر ماه با آب صابون بشویید و سطح آن را جاروبرقی بکشید. توصیه می شود حیوانات خانگی را از مبل دور نگه دارید تا مو روی سطح باقی نماند.

بوی بد مبلمان
بوی بد مبلمان

نحوه از بین بردن بوی نیکوتین و تنباکو از روی مبلمان

خلاص شدن از شر بوی نیکوتین و تنباکو با اسپری های خوشبو کننده معمولی بی معنی است، زیرا آنها فقط بوی بد را می پوشانند و به مرور زمان مشکل برمی گردد.

– کمی شامپو را در آب رقیق کنید تا حالت کف کند.
– یک حوله را در محلول خیس کنید و با حرکات مالشی ملایم آن را روی تمام سطح اثاثه یا لوازم داخلی بکشید.
– وقتی مبلمان خشک شد، تمام باقی مانده ها را با جاروبرقی پاک کنید.

بشنوید : نظرات مشتریان

توجه فرمایید

خشکشویی آنلاین حباب بهترین قیمت را برای خدمات خود در نظر گرفته است.
ارسال رایگان برای سفارشات بالای 200 هزار تومان و برای سفارشات کمتر ، مبلغ 50 هزارتومان بابت دریافت و ارسال در نظر گرفته شده است.
در صورتیکه خارج از محدوده سرویس دهی حباب  ( مناطق 2 – 5 – 21 – 22 ) می باشید و تمایل به دریافت خدمات را دارید می توانید از طریق پشتیبانی حباب با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *