خشکشویی آنلاین حباب

10 روش رفع بوی بد کفش و کتانی

عدم وجود هوا و تعریق پا در کفش در طول روز بسته به مدل، شکل و ساختار کفش، ممکن است باعث ایجاد بوهای مختلفی در کفش شود . روش های مختلفی برای خلاص شدن و رفع بوی بد کفش که هم شما و هم اطرافیانتان را آزار می دهد ، وجود دارد .
قبل از اینکه بپرسید چگونه بوی داخل کفش را از بین ببرید، باید عوامل ایجاد این بو را بدانید. پاسخ به این سوال که علت بوی بد کفش چیست؟ معمولا تعریق پاهای شماست. جدا از این، باکتری هایی که در کفش هایی که برای مدت طولانی می پوشید تشکیل می شوند و پوست مرده ای که جمع می شود نیز می تواند باعث این بو شود. قارچ روی پای شما یکی از این دلایل است.
بنابراین، ممکن است ایده خوبی باشد که ابتدا از پاها و ناخن های خود مراقبت کنید. بوی کفش هایی که در یک روز بارانی خیس شده اند نیز بسیار رایج است. پوشیدن یک کفش به صورت مکرر و روی هم نیز باعث ایجاد بوی بد می شود. کفش های ساخته شده از مواد بی کیفیت و هوابند نیز باعث ایجاد بو می شوند. اگر پاهای شما بیش از حد عرق می کند، ممکن است به دلیل مشکل هورمونی باشد. توصیه می کنیم برای این کار با پزشک خود مشورت کنید. به خصوص اگر اهل ورزش هستید.

روش های رفع بوی بد کفش و کتانی

اول از همه باید به بهداشت پا و نظافت کفش توجه کنید تا بوی کفش به مشام نرسد. شستن روزانه پاها از تشکیل قارچ ها و باکتری ها جلوگیری می کند. برخی از روش های رفع بوی بد کفش و کتانی عبارتند از:

1 . تهویه

پس از درآوردن کفش، هوا دادن ، به جای گذاشتن آن ها در فضای بسته، راهی موثر برای جلوگیری از بو گرفتن آن است..

2 . جوش شیرین

استفاده از جوش شیرین شناخته شده ترین روشی است که برای از بین بردن بوی بد کفش استفاده می شود. می توانید با ریختن یک قاشق چای خوری جوش شیرین در کفش خود از شر بوی بد خلاص شوید.

رفع بوی بد کفش
رفع بوی بد کفش

3 . پوست مرکبات

می توانید پوست لیمو، پوست نارنگی و پوست پرتقال را داخل کفش خود قرار دهید. در حالی که پوست مرکبات بوی تازه ای ایجاد می کند، بوی بد را نیز جذب می کند.

4 . اسطوخودوس

می توانید مقداری اسطوخودوس را در کفش خود بریزید یا چند قطره روغن اسطوخودوس را بچکانید. در حالی که روغن اسطوخودوس باکتری هایی را که باعث بوی بد کفش می شوند از بین می برد، بوی خود را در داخل کفش نیز باقی می گذارد.

5 . نفتالین

از نفتالین برای از بین بردن باکتری ها و بوی بد مانند روغن اسطوخودوس نیز استفاده می شود. می توانید یک گلوله نفتالین را داخل کفش خود بگذارید تا عطری تازه ایجاد کنید.

6. پودر بچه

روش دیگری که برای از بین بردن بوی بد کفش استفاده می شود پودر بچه است که از تعریق که باعث ایجاد بوی بد می شود جلوگیری می کند.

7 . استفاده از پوست میوه خشک برای رفع بوی بد کفش و کتانی

اگر پوست میوه هایی مانند لیمو، پرتقال یا نارنگی را در کفش خود نگه دارید، می توانید صبح را بدون کفش های بدبو شروع کنید.
در صورت تمایل می توانید از پوسته های خشک یا تازه استفاده کنید.
از آنجایی که بوی این گونه میوه ها تند خواهد بود، باعث ایجاد طراوت در کفش می شود .

8 . نحوه شستشوی کفش بصورت دستی 

شستشوی کفش‌ها به منظور رفع بوی بد کفش می‌تواند به صورت دستی  انجام شود. باید اقداماتی انجام شود تا بوی نامطبوع از کفش‌ها کاملاً از بین برود. در زیر توصیه‌هایی برای هر دو روش را مرور خواهیم کرد:

– حذف کثیفی ها 

قبل از شروع به شستشو، کثیفی ها و ذرات معلق را از کفش‌ها تخلیه کنید. از برس نرمی استفاده کنید تا خاک و زباله‌ها را از روی کفش‌ها پاک کنید.

– شستشو با آب و صابون 

کفش‌ها را با آب و صابون ملایم شستشو دهید. از برس نرم یا اسفنج مرطوب استفاده کنید و کفش‌ها را به طور ملایم و دقیق تمیز کنید. در صورت لزوم، از مواد شوینده مخصوص برای کفش‌ها استفاده کنید.

– آبکشی دقیق 

لباس‌ها را با آب خنک و تمیز بشویید تا تمامی مواد شوینده از روی کفش‌ها شسته شود. مطمئن شوید که هیچ پاک‌کننده مانده‌ای روی کفش باقی نماند.

– خشک کردن

به طور ملایم و دور از نور مستقیم خورشید کفش‌ها را خشک کنید. می توانید از خشک‌ کن های الکتریکی استفاده کنید و از خشک کردن آنها در محیط مرطوب و بسته خودداری کنید.

9 . شستشوی کفش با استفاده از ماشین لباسشویی

به دلیل شکل و ماهیت کفش و کتونی از نظر توزیع یکنواخت در درام ماشین لباسشویی ، شستشو در ماشین لباسشویی برای رفع بوی بد کفش و کتانی هرگز توصیه نمی شود . زیر به احتمال زیاد به دستگاه آسیب می رساند که هزینه تعمیر آن ، بسیار بیشتر از خرید یک کفش نو است ! 
با این حال می توانید به ترتیب زیر عمل نمایید:

– آماده‌سازی 

قبل از قرار دادن کفش‌ها در ماشین لباسشویی، کثیفی ها و ذرات معلق را از روی آنها تخلیه کنید. همچنین، بسته به نوع کفش، باید کفش‌ها را درون یک پوشش حفاظتی (مانند یک روبالشی یا کیسه های مخصوص لباسشویی) قرار دهید تا جلوی خراشیدگی و آسیب دیگری به ماشین لباسشویی بگیرد.

– انتخاب تنظیمات مناسب

تنظیمات مناسب را در ماشین لباسشویی انتخاب کنید. استفاده از حالت‌های شستشوی دلیکات یا حساس می‌تواند مناسب باشد. همچنین، از آب سرد استفاده کنید.

– استفاده از مواد شوینده مخصوص

می‌توانید از مواد شوینده‌های مخصوص برای شستشوی کفش‌ها استفاده کنید. این مواد می‌توانند بهترین نتیجه را در حذف بوی نامطبوع از کفش‌ها ارائه دهند.

– خشک کردن 

پس از پایان دوره شستشو، کفش‌ها را به طور منظم و مناسب خشک کنید. بهتر است آنها را در محیط خشک و تهویه‌دار قرار دهید و از استفاده از خشک‌کنهای الکتریکی برای خشک کردن سریعتر آنها استفاده کنید.
مهم است که توصیه‌های تولید کننده ماشین لباسشویی و محصولات شوینده را دقیقاً دنبال کنید و کفش‌ها را در محیط خشک و تهویه‌دار نگهدارید تا از رشد باکتری‌ها و عوامل موجب بوی نامطبوع جلوگیری شود.

10 . خشکشویی ، بهترین روش رفع بوی بد کفش

خشکشویی کفش و کتانی ، یه راهکار 2 منظوره برای خلاص شدن و رفع بوی بد کفش و کتانی است . از یک سو کفش تمیز می شود و از سوی دیگر بوی بد آن کاملا از بین می رود. همچنین به دلیل روش متفاوت شستشوی کفش ، آسیبی به آن وارد نمی شود . خصوصا اگر کفش یا کتانی ، گرانقیمت باشد . 

برای خشکشویی کفش و کتانی در تهران ، کافی است با خشکشویی آنلاین حباب تماس بگیرید. 

بشنوید : نظرات مشتریان

توجه فرمایید

خشکشویی آنلاین حباب بهترین قیمت را برای خدمات خود در نظر گرفته است.
ارسال رایگان برای سفارشات بالای 200 هزار تومان و برای سفارشات کمتر ، مبلغ 50 هزارتومان بابت دریافت و ارسال در نظر گرفته شده است.
در صورتیکه خارج از محدوده سرویس دهی حباب  ( مناطق 2 – 5 – 21 – 22 ) می باشید و تمایل به دریافت خدمات را دارید می توانید از طریق پشتیبانی حباب با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *