خشکشویی آنلاین حباب

چرا باید لباس نو را قبل از پوشیدن بشویید!

هر لباس نو که به تازگی از فروشگاه خریده‌اید، آنقدر که همیشه فکر می‌کردیم تمیز نیستند. از نظر علمی ثابت شده است که کثیف‌تر از لباس‌هایی است که هر روز استفاده می‌کنیم. و این بدان معنی است که قبل از شروع پوشیدن لباس از فروشگاه، حتماً باید آنها را بشویید.
حتما شما هم فکر می کردید که وقتی یک لباس جدید از فروشگاه می خرید، تمیز است؟ این کاملا درست نیست. در واقع، تمیزی یا کثیفی لباس نو  به شرایط نگهداری آن بستگی دارد، اما در بیشتر موارد حاوی مقدار بی‌ پایانی میکروب و باکتری است. علاوه بر این، لباس‌های جدیدی که ما آن را تمیز می‌دانیم به احتمال زیاد قبلاً توسط مشتریان دیگر پرو شده‌اند یا ممکن است به طور تصادفی روی زمین افتاده باشند.
طبق تحقیقات انجام شده توسط بخش میکروبیولوژی و ایمونولوژی در دانشگاه نیویورک، که طی آن، تجزیه و تحلیل تصادفی بر روی برخی از لباس های فروخته شده در مراکز خرید انجام شد، ثابت شد که باکتری هایی با ترشحات تنفسی در لباس های جدید وجود دارند. به عنوان مثال به دلیل عطسه یا سرفه مشتریان مخاط رو لباس، وجود تکه های پوست، باکتری های مدفوع، ترشحات واژن و حتی مخمر روی لباس نیز ثابت شده است.
بنابراین، پوشیدن هر لباسی که به تازگی از فروشگاه خریداری شده است بدون شستن آن، اشتباه است .  تعداد باکتری‌های یک لباس جدید در واقع بیشتر از باکتری‌هایی است که روی چیزهای کثیفی که ما هر روز استفاده می‌کنیم، مانند کیف، گوشی‌های هوشمند و کلید خانه وجود دارد.
اما نباید فراموش کنیم که میکروب ها همیشه برای سلامتی ما خطرناک نیستند، سیستم ایمنی هر فرد قادر به محافظت از خود است. اگرچه ثابت شده است که ابتلا به عفونت یا قارچ فقط از لباس های کثیف غیرممکن است، اما بهتر است قبل از شروع پوشیدن لباس نو، ابتدا آن را با آب گرم و با افزودن عوامل ضد باکتری طبیعی بشویید.
این قانون به ویژه در مورد لباس هایی که مستقیماً با پوست تماس دارند، مانند لباس های زیر ، پیراهن و تی شرت ها صادق است.

چرا باید لباس نو را قبل از پوشیدن بشویید !
چرا باید لباس نو را قبل از پوشیدن بشویید !

 لباس های نو تقریبا همیشه آلوده به مواد شیمیایی هستند !

افراد کمی می دانند که پس از تولید پارچه طبیعی، پارچه رنگ قهوه ای پیدا می کند. برای رسیدن به رنگ سفید برفی، پارچه را در معرض سفید کردن قرار می دهند. این فرآیند با خیساندن نخ ها یا پارچه ها در محلول های پراکسید هیدروژن، ترکیبات اسیدی و محلول کلر انجام می شود. پس از اینکه پارچه رنگ مورد نظر را به دست آورد، در معرض خشک شدن و دمیدن قرار می گیرد. حتی شستشوی کامل نیز نمی تواند ذرات محلول شیمیایی را که در طول سفید کردن به فیبر طبیعی نفوذ کرده اند، از بین ببرد. اگر لباس های جدید پس از خرید شسته نشده باشد، فرد در معرض خطر تحریک، قرمزی پوست و بثورات پوستی قرار می گیرد. این به ویژه برای افرادی که مستعد ابتلا به واکنش های آلرژیک هستند صادق است.
به ندرت می توان لباس هایی کاملاً عاری از مواد شیمیایی پیدا کرد، زیرا به لطف آنها، پارچه رنگ و شکل خود را برای مدت طولانی تری حفظ می کند . اگر لباس‌ها در خارج از کشور تولید  شده باشند ، اغلب محصولات خاصی به پارچه لباس اعمال می ‌شود تا اطمینان حاصل شود که پارچه در طول حمل و نقل کپک نمی‌زند.
رنگ های آنیلین برای رنگ آمیزی پارچه و طراحی تصاویر روی آن استفاده می شود. پس از رنگ آمیزی پارچه، آن را خشک می کنند. در این مورد، همان اصل در مورد بلیچینگ در نظر گرفته می شود. ذرات رنگ بین نخ های پارچه جمع می شوند و باعث تحریک پوست و درماتیت آلرژیک می شوند. بیشتر رنگ های آنیلین مدرن دارای فعالیت سرطان زا هستند و باعث بیماری های پوستی می شوند.

مواد شیمیایی می توانند منجر به شوک آلرژیک شوند !

بسیاری از این مواد شیمیایی می توانند برای سلامتی مضر باشند  واقعیت این است که عرق بدن ، بقایای مواد مضر موجود در لباس را حل می کند و با پوست تماس پیدا می کند. بنابراین، یک پولیور جدید می تواند باعث ایجاد بثورات در بدن شود و حتی می تواند در برخی افراد باعث ایجاد  دچار شوک آنافیلاکتیک شود. تنگی نفس و سردرد نیز می تواند از علائم واکنش بدن به یک محرک شیمیایی باشد. برخی از مبتلایان به آلرژی به هیچ وجه نمی توانند لباس های صنعتی بپوشند که دقیقاً به دلیل مقدار مواد شیمیایی موجود در آن است.

آیا امکان ابتلا به بیماری های پوستی از طریق لباس نو وجود دارد؟

شستن لباس‌ها پس از خرید برای جلوگیری از ایجاد بیماری‌های پوستی که ممکن است افرادی که قبلاً آن لباس را در فروشگاه پرو کرده و به آن مبتلا بوده ند، ضرری ندارد.
خطر ابتلا به شپش سر یا گال از طریق لباس کم است، اما همچنان وجود دارد در مورد عفونت های قارچی از قسمت صاف یا مودار پوست، کمی مسری هستند، یعنی به ندرت از ارگانیسم های بیمار به ارگانیسم های سالم منتقل می شود. اما پزشکان هشدار می دهند که هاگ قارچ می تواند برای مدتی روی لباس باقی بماند.

بشنوید : نظرات مشتریان

توجه فرمایید

خشکشویی آنلاین حباب بهترین قیمت را برای خدمات خود در نظر گرفته است.
ارسال رایگان برای سفارشات بالای 200 هزار تومان و برای سفارشات کمتر ، مبلغ 50 هزارتومان بابت دریافت و ارسال در نظر گرفته شده است.
در صورتیکه خارج از محدوده سرویس دهی حباب  ( مناطق 2 – 5 – 21 – 22 ) می باشید و تمایل به دریافت خدمات را دارید می توانید از طریق پشتیبانی حباب با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *