خشکشویی آنلاین حباب

اصول شستشو و تمیز کردن تشک فنری

در صورت مراقبت ، شستشو و تمیز کردن تشک فنری ، این نوع تشک ها می توانند بین 8 تا 14 سال ماندگاری داشته باشد. با توجه به اینکه زمان زیادی را در رختخواب می گذرانیم و از تشک زیاد استفاده می کنیم، طبیعی است که لکه دار شده یا کثیفی در آن جمع شود. برای جلوگیری از این امر بهترین راه کار سپردن تشک های فنری به خشکشویی است تا با روش های خاص و با استفاده مواد شوینده مخصوص تمام لکه های موجود روی آن ، بدون آسیب رسیدن به تشک حذف شوند.
استراحت خوب برای سلامت جسمی و روحی از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند روی یک تشک خوب ، راحت و بادوام سرمایه گذاری کنید. بدون شک تشک فنری تختخواب بهترین و همچنین گرانترین گزینه موجود در بازار بوده و دارای قطعات با کیفیت و عمر مفید بیشتری هستند.

تشک فنری چیست؟

نوعی تشک تختخواب است که نسبت به تشک های فوم یا مموری فوم راحتی بیشتری را ارائه می دهند، زیرا ساختار محکم تر و بادوام تری دارند .
این نوع تشک ها از یک یا چند لایه بالشتک تشکیل شده است که توسط لایه های مختلف احاطه شده است تا به استحکامی متناسب با هر فرد دست یابد. علاوه بر پوسته های فنری ، دارای لایه هایی از مواد دیگر مانند فوم، لاتکس یا مواد ویسکوالاستیک هستند که راحتی زیادی دارند.

هر چند وقت یکبار باید برای شستشو و تمیز کردن تشک فنری اقدام کنیم ؟

 تشک های فنردار از دوام بیشتری نسبت به سایر مواد ساخته شده اند، اما همچنان نیاز به تمیز کردن دوره ای دارند. از تعویض ملحفه ها برای حفظ تشک خود غافل نشده و در صورت لزوم از تمیز کردن عمیق تر استفاده کنید.
منتظر نمانید تا تشک شما به شدت کثیف شود تا آن را تمیز کنید. هر زمان که لکه های زرد مشاهده کردید، توصیه می شود برای جلوگیری از نفوذ آلودگی به قسمت های داخلی، آن را پاک کنید. بطور کلی نظافت تشک فنری باید هر 6 ماه یکبار و یا با تغییر فصل انجام شود تا عمر مفید آن افزایش یابد.

شستشو و تمیز کردن تشک فنری
شستشو و تمیز کردن تشک فنری

نحوه تمیز کردن تشک فنری

روتختی و روکش تشک را بشویید.

توصیه می‌شود یک بار در هفته یا هر 10 روز یکبار ملحفه‌های موجود روی تخت را عوض کنید تا همیشه تمیز باشند. برای محافظت از تشک خود در برابر کثیفی هایی که بدلیل استفاده روزانه روی تخت می نشینند، استفاده از رویه تشک نیز الزامی است که همیشه به عنوان محافظ بین خود تشک و ملحفه قرار می گیرد.
همیشه ، داشتن دو روکش تشک ایده آل است که هر زمان که ملحفه را عوض می کنید، آن را بشویید و یک روکش تمیز را به جای آن قرار دهید. برای از بین بردن رطوبت و بوی بد، همیشه قبل از تعویض ملحفه، تشک را برای چند ساعت در حالت تهویه قرار داده یا در برابر آفتاب بگذارید.

جاروبرقی کشیدن روی تشک بصورت دوره ای

شما باید از جاروبرقی برای تمیز کردن عمیق تشک بین هر تعویض ملحفه استفاده کنید . پس از برداشتن رویه تشک، کل سطح آن را جاروبرقی بکشید تا بتوانید بقایای گرد و غبار، کنه ها و سلول های مرده ای که بدون توجه شما روی تشک جمع می شوند را از بین ببرید.
فراموش نکنید که هر دو تا سه ماه یک بار یک بار تشک را برگردانید و خاک را از هر دو طرف تشک توسط جاروبرقی تمیز کنید . با استفاده هر از هر دو طرف تشک و برگرداندن آن هر چند وقت یکبار ، تشک آنقدر تغییر شکل نمی دهد و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

تمیز کردن عمیق تشک فنری با بخارشوی

اگر در خانه بخارشوی دارید، می توانید از آن برای تمیز کردن، ضدعفونی کردن و پاک کردن لکه های زرد تشک خود که با استفاده و تجمع عرق ظاهر می شوند، استفاده کنید. ایده آل است که استفاده از بخارشوی را هر 3 ماه یکبار، درست قبل از چرخاندن تشک و در تمیز کردن معمول تشک خود بگنجانید تا کاملاً تمیز بماند.
بسته به گزینه های دستگاه بخارشوی خود، مناسب ترین برنامه را برای تمیز کردن تشک انتخاب کنید و بخار را با دما و قدرت مناسب در تمام سطح برای تمیز کردن تشک فنری خود اعمال کنید.
قبل از قرار دادن تشک فنری روی تخت، چند ساعت اجازه دهید تا خشک شود پس از قرار دادن تشک روی تخت، آن را با روکش تشک و ملحفه ها بپوشانید.
اگر بخارشو ندارید نگران نباشید ، زیرا می توانید با مراکز خشکشویی تماس گرفته و انجام این کار را به آنها بسپارید. در خانه ای که یکی از اعضای خانواده آلرژی دارد یا معمولاً گرد و غبار زیادی وجود دارد ، انجام این کار بسیار مفید است.

لکه ها را از تشک فنری پاک کنید

بخارشوی برای از بین بردن لکه های ایجاد شده روی سطح تشک توسط بخار مفید هستند. مهم نیست که چقدر در نگهداری تشک فنری دقت کنید، زیرا معمولاً حلقه هایی از عرق روی آنها ایجاد می شوند که به صورت حلقه های زرد یا قهوه ای مشخص می شوند .
علاوه بر استفاده از بخارشوی، راه های خانگی بسیار موثر دیگری نیز برای از بین بردن این لکه های رایج وجود دارد که تشک را بدون آسیب رساندن به مواد به ظاهر معمولی خود باز می گرداند . به عنوان مثال می توانید با اعمال صابون های خنثی توسط مسواک بر روی لکه یا مخلوط مایع دستشویی با لیمو تمیز کردن تشک فنری تختخواب را انجام دهید.

تکمیلی 

اگرچه تا حدودی امکان شستشو و تمیز کردن تشک فنری در منزل وجود دارد ، ولی نهایت تمیزی تشک ، صرفا با خشکشویی بدست می آید . حشکشویی تشک در منزل ، در کمترین زمان و بالاترین کیفیت توسط خشکشویی حباب انجام می شود. 

بشنوید : نظرات مشتریان

توجه فرمایید

خشکشویی آنلاین حباب بهترین قیمت را برای خدمات خود در نظر گرفته است.
ارسال رایگان برای سفارشات بالای 200 هزار تومان و برای سفارشات کمتر ، مبلغ 50 هزارتومان بابت دریافت و ارسال در نظر گرفته شده است.
در صورتیکه خارج از محدوده سرویس دهی حباب  ( مناطق 2 – 5 – 21 – 22 ) می باشید و تمایل به دریافت خدمات را دارید می توانید از طریق پشتیبانی حباب با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *