خشکشویی آنلاین حباب

شستشوی پتوی نوزاد تمیز و بدون حساسیت

جای تعجب نیست که در هر خانه ای که بچه های کوچک یا نوزاد دارند، پتوی مخصوص نوزاد نیز وجود دارد. ترکیب طبیعی و موهای نرم این پتوها برای نوزادان مناسب است، زیرا آنها کاملا گرما را حفظ می کنند و در نوزادان واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کنند. با توجه به اینکه وسایل مورد نیاز نوزاد باید مرتباً تمیز شوند، بنابراین بسیاری از مادران علاقه مند هستند که بدانند چگونه بصورت اصولی و صحیح شستشوی پتوی نوزاد را انجام دهند تا ظاهر و شکل کامل خود را برای مدت زمان طولانی حفظ کند.
به نظر می رسد شستشوی صحیح پتوی نوزاد نیازمند آگاهی است . زیرا بدون اطلاع از پیچیدگی های مراقبت از این محصولات، که امروزه از انواع پرکننده ها تهیه می شوند، خطر خراب شدن یک کالای با کیفیت بعد از همان اولین شستشو نیز وجود دارد.

از چه ماده شوینده ای می توان برای شستشوی پتوی نوزاد استفاده نمود؟

بطور کلی اغلب، والدین به استفاده از پودرهای مخصوص بچه که فاقد ترکیبات شیمیایی مضر هستند، متوسل می شوند. درست است که قیمت این مواد شوینده به دلیل استفاده از اجزای جایگزین کمی بیشتر است، اما باعث واکنش آلرژیک، مشکلات تنفسی یا تحریک نمی شوند.
شما همچنین می‌توانید از پودر صابون کودک بدون عطر برای شستشوی پتوی نوزاد و سایر وسایل کودک خود استفاده کنید. این محصول بهترین گزینه برای شستشوی هر وسیله ای در نظر گرفته می شود.
برای شستن پتوی نوزاد بصورت دستی از شوینده های مایع ملایم و آب گرم (بیشتر از 30 درجه سانتیگراد) استفاده کنید. از مواد دارای آنزیم، سفید کننده، قلیایی و نرم کننده پارچه استفاده نکنید. محصولات را با دقت بشویید، می توانید از دستگاه برای خشک کردن و آبگیری از پتو استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که پتوهای پشمی را نمی ‌توان برای آبگیری از آن پیچ و تاب داد.

شستشوی پتوی نوزاد
شستشوی پتوی نوزاد

نحوه شستشوی پتوی نوزاد در ماشین لباسشویی

بطور کلی پتوها را باید سالی یکبار شست، اما پتوی نوزاد باید بیشتر و بسته به میزان کثیفی آنها شسته شوند . این کار بهتر است در پایان فصل، زمانی که پتوهای تابستانی یا زمستانی در کمد قرار می ‌گیرند، یا قبل از استفاده از پتوی جدید انجام شود . در هر صورت پس از شستشوی پتوی نوزاد باید خشک کردن و تهویه محصولات در هوای تازه انجام شود.
چندین قانون کلی برای شستشوی پتوی نوزاد در ماشین لباسشویی وجود دارد:
– از توصیه های روی برچسب مراقبتی پتو پیروی کنید، اگر این برچسب کنده شده یا برچسب ندارد، حالت ظریف شستشو را برای شستن پتو در ماشین لباسشویی انتخاب کنید. در غیر اینصورت ، ساختار الیاف آسیب می بیند و پتو جمع می شود.
– از مواد شوینده های مناسب برای شستشو استفاده کنید.
– سایر اقلام را با پتو داخل ماشین لباسشویی نشویید، زیرا زمانی که پتو خیس است، اندازه آن افزایش یابد و به سادگی جایی برای بقیه اقلام داخل درام دستگاه باقی نمی ماند.
– 2 یا 3 عدد توپک شستشو را هنگام شستشوی پتوی نوزاد در ماشین لباسشویی داخل درام قرار دهید.
– پتوی نوزاد را ابتدا در 3-4 ردیف تا و رول کرده و در داخل درام قرار دهید.
– از یک چرخه آبکشی اضافی استفاده کنید و حالت شستشو را بدون چرخش تنظیم کنید. هنگامی که فرآیند به پایان رسید، پتو را برای چند ساعت در درام بگذارید تا آب بیشتری از پتو تخلیه شود.

نحوه شستشوی پتوی نوزاد با جنس های مختلف

پتوی پشمی

شما می توانید چنین پتویی را فقط با دست در دمای آب بالاتر از 30 درجه بشویید. لازم است قبل از شستشو محصول به مدت 15 دقیقه در آب گرم با محلول صابون لانولین خیس شود. برای شستشوی دستی استفاده پتوی نوزاد استفاده از پودر مجاز نیست. شما باید حداقل 3 بار پتو را آبکشی کنید، سپس از یک حوله برای آبگیری از پتو استفاده کنید.

پتوی کرکی

بهتر است شستشوی پتو کرکی را با دست انجام دهید تا کرک های آن از بین نروند . قبل از شستشو ابتدا محصول را در آب گرم با سرکه خیس می کنید که نقش ضد عفونی کننده را ایفا می کند. پس از شستشو پتو را پهن کرده و به صورت افقی خشک کنید و آن را مرتب تکان دهید تا پرکننده به طور یکنواخت پخش شود.

پتو از جنس بامبو

بامبو به دلیل نرمی و عدم حساسیت زایی به طور فزاینده ای برای تولید پتوی نوزاد استفاده می شود. این جنس پتو را می توان برای شستشو داخل ماشین لباسشویی قرار داد . حداکثر دمای آب در حالت حساس +40 درجه است. چرخش با حداقل سرعت و آبکشی باید دو بار انجام شود.
هنگام شستشو در ماشین لباسشویی، باید از روکش های مخصوصی استفاده کنید که اجازه نمی دهد پتو داخل درام آسیب ببیند. استفاده از توپک های شستشو داخل درام یک ویژگی ضروری است که کیفیت شستشو را بهبود می بخشد و محصول را نرم و دلپذیر می کند. .

خشکشویی پتوی نوزاد

اگر شستشو نه برای کل پتو، بلکه به دلیل لکه مورد نیاز باشد، فقط باید به صورت دستی انجام شود. اکثر لکه ها را نمی توان بدون استفاده از محصولاتی که می تواند به کودک آسیب برساند، به درستی پاک کرد. بنابراین، بهتر است شستشوی پتوی نوزاد را به خشکشویی بسپارید، جایی که از تجهیزات ویژه برای این اهداف استفاده می شود.

بشنوید : نظرات مشتریان

توجه فرمایید

خشکشویی آنلاین حباب بهترین قیمت را برای خدمات خود در نظر گرفته است.
ارسال رایگان برای سفارشات بالای 200 هزار تومان و برای سفارشات کمتر ، مبلغ 50 هزارتومان بابت دریافت و ارسال در نظر گرفته شده است.
در صورتیکه خارج از محدوده سرویس دهی حباب  ( مناطق 2 – 5 – 21 – 22 ) می باشید و تمایل به دریافت خدمات را دارید می توانید از طریق پشتیبانی حباب با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *