خشکشویی آنلاین حباب

روش صحیح شستشوی مانتو بدون رنگ دهی و آسیب

یکی از مهم ترین و پر طرفدار ترین خدماتی که در خشکشویی آنلاین حباب ارائه می شود ، خشکشویی و شستشوی مانتو با روش های مختلف و با استفاده از مواد مخصوصی است که هیچ گونه آسیبی به بافت و رنگ مانتو وارد نمی‌کند.
مانتو ، یکی از البسه و پوشش های مخصوص خانم ها در ایران است که بر اساس کارایی ، فصل و سلایق مختلف دارای انواع مختلفی مانند مانتوهای اداری، مانتو های مخصوص فصول سرد مانند مانتوهای پاییزه ، مانتوهای مجلسی و غیره می باشد که این مانتو ها با انواع مختلف پارچه از جنس های متفاوت مانند نخی، حریر ، کرپ و غیره دوخته می شوند.
با توجه به اینکه بیشتر مانتوها از قیمت های بالایی برخوردارند ، برای اینکه که بتوان از آن ها به مدت زمان طولانی بدون خراب شدن استفاده نمود باید نکات مراقبت از آنها را رعایت نمود که یکی از مهم ترین نکات مراقبتی ،شستشوی صحیح مانتوهای مختلف است.

نحوه شستشوی مانتو در خانه

قبل از شستشوی مانتو ابتدا باید برچسب مراقبتی پارچه مانتو را با دقت بررسی کرده و ببینید که آیا شستشو با ماشین لباسشویی برای این پارچه مجاز است یا خیر . در صورتی که بر روی برچسب مراقبتی محصول فقط شستشوی دستی ذکر شده باشدباید برای شستشوی دستی مانتو بر طبق موارد زیر عمل کنید:
ابتدا مانتو را در یک لگن آب که دمای آن حدود ۳۰ درجه سانتیگراد است خیس کنید، سپس با استفاده از شامپو و نرم کننده لباس مانتو را بشویید. توجه داشته باشید از آنجایی که استفاده از صابون ، تاید یا پودرهای شستشو ممکن است کیفیت و رنگ پارچه را کاهش دهند بنابراین استفاده از این مواد هنگام شستشوی دستی مانتو ممنوع است و باید از شامپو خصوصا شامپوی بچه و نرم کننده لباس استفاده کنید. تنها زمانی که می توانید از تایید یا پودرهای لباسشویی برای شستشوی مانتو استفاده کنید جنس مانتو به صورت استرج یا کشی باشد.
همچنین باید از چنگ زدن زیاد پارچه مانتو خودداری کنید و برای اینکه به بافت پارچه مانتو آسیبی وارد نشود از آب داغ برای شستشو استفاده نکنید.
پس از اعمال شامپو و نرم کننده لباس به مانتو به آرامی پارچه را با دست مالش دهید و پارچه مانتو را در زیر آب با دمای حدود ۳۰ درجه کاملا آبکشی کنید.
توصیه می شود برای اینکه به بافت پارچه آسیبی وارد نشده و تمام لکه های موجود روی مانتو کاملا پاک شوند شستشوی مانتو را به خشکشویی بسپارید.

شستشوی مانتو
شستشوی مانتو

نحوه شستشوی مانتو در ماشین لباسشویی

در صورتی که برچسب مراقبتی مانتو نشان می دهد که می توانید آن را داخل ماشین لباسشویی بشویید ابتدا باید مانتو را پشت و رو کرده یعنی آن را از قسمت داخلی به بیرون برگردانید و داخل درام ماشین لباسشویی قرار دهید.
سپس باید لباس های دیگری که قرار است داخل درب ماشین لباسشویی قرار داده شوند را بر اساس رنگ و جنس پارچه از یکدیگر تفکیک کنید و پارچه های همرنگ را با یکدیگر در یک چرخه شستشو بشویید.
برای شستشوی مانتو در داخل ماشین لباسشویی به جای استفاده از پودرهای شوینده از مایع لباسشویی استفاده کنید تا بافت و رنگ پارچه آسیبی ندیده و کاملا حفظ شود.
تنظیمات دمای ماشین لباسشویی را بر روی ۳۰ درجه سانتیگراد قرار داده تا بتوانید از جمع شدن رنگ پارچه مانتو در صورتی که رنگ آن تیره تر است جلوگیری کنید. دمای بیشتر از ۳۰ درجه آب همچنین باعث چروک شدن بیشتر پارچه مانتو می شود.
مدت زمانی که مانتو باید داخل ماشین لباسشویی باشد نباید بیشتر از ۲۵ الی ۳۰ دقیقه باشد در غیر این صورت ممکن است رنگ مانتو و بافت آن آسیب ببیند.
از چرخه خشک کن برای خشک کردن مانتو در ماشین لباسشویی نیز استفاده نکنید.

شستشوی مانتو در خشکشویی

با در نظر گرفتن قیمت مانتو ، امن ترین گزینه برای شستشوی مانتو خشکشویی است. زیر در خشکشویی برای هر نوع لباس ، روش ویژه ای وجود داشته تا حتی پس از بارها شستشو ، پارچه کیفیت خود را حفظ کند. 
برای شستشوی مانتو در تهران ، با خشکشویی آنلاین حباب تماس بگیرید. 

نحوه پاک کردن لکه های مختلف از روی مانتو

گاهی اوقات ممکن است پارچه مانتویی با لکه های مختلفی مانند لوازم آرایش، گل و لای خیابان ، لکه خون و غیره لک شده باشد. برای اینکه بتوانید لکه های مختلف از روی پارچه مانتو در حین شستشو از بین ببرید باید برحسب نوع لکه از مواد شوینده مختلف یا روش های متفاوتی استفاده کنید.

پاک کردن لکه خون از مانتو

به عنوان مثال ، برای از بین بردن لکه خون بر روی پارچه مانتو ابتدا باید قسمتی که دچار لکه شده است را در معرض آب سرد قرار داده یا یک تکه یخ روی آن بگذارید تا یخ کاملا آب شود . با قرار گرفتن لکه خون در معرض آب سرد یا یخ درصد زیادی از لکه روی پارچه از بین رفته و کمرنگ می شود سپس از مواد شوینده ای مانند صابون برروی لکه استفاده کنید و  آن را روی لکه را مالش دهید تا کاملا پاک شود و در انتها مانتو را با آب سرد کاملا آبکشی کنید .

پاک کردن لکه لوازم آرایشی از مانتو

برای از بین بردن لکه های ایجاد شده توسط مواد آرایشی ، استفاده از مایع لباسشویی به همراه آب گرم چاره کار است. بدین منظور باید ابتدا مانتو را در آب گرم کاملاً خیس کنید، سپس باید توسط مایع لباسشویی روی لکه را کاملا مالش دهید تا از بین برود. در انتها نیز باید مانتو را با آب گرم آبکشی کنید.

پک کردن لکه گل و لای از مانتو

گاهی اوقات پس از بارش برف یا باران و ایجاد گل‌ولای در خیابان با بی دقتی برخی از رانندگان ممکن است آب گل آلود بر روی مانتو پاشیده و مانتوی شما دچار لکه های گل شود.  در این صورت برای اینکه بتوانید این لکه را از بین ببرید باید مانتو را در آب ولرم خیس کرده و با استفاده از مایع شوینده روی ناحیه لکه دار شده را مالش دهید تا لکه به طور کامل از بین برود ، در انتها نیز مانتو را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

بشنوید : نظرات مشتریان

توجه فرمایید

خشکشویی آنلاین حباب بهترین قیمت را برای خدمات خود در نظر گرفته است.
ارسال رایگان برای سفارشات بالای 200 هزار تومان و برای سفارشات کمتر ، مبلغ 50 هزارتومان بابت دریافت و ارسال در نظر گرفته شده است.
در صورتیکه خارج از محدوده سرویس دهی حباب  ( مناطق 2 – 5 – 21 – 22 ) می باشید و تمایل به دریافت خدمات را دارید می توانید از طریق پشتیبانی حباب با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *