خشکشویی آنلاین حباب

روش های موثر تمیز کردن کفش جیر

تمیز کردن کفش جیر با عث می شود این کفش ها همیشه زیبا و راحت بمانند. جیر ، نرم بوده و لمس آن دلپذیر است، به همین دلیل پوشیدن کفش های جیر راحتی زیادی را برای صاحب خود به ارمغان می آورد. با این حال، برای اینکه محصولات جیر برای مدت طولانی دوام بیاورند و جذابیت اصلی خود را از دست ندهند، مراقبت مناسب از آنها بسیار مهم است. یکی از اصول مراقبت از آنها خشکشویی کفش جیر برای تمیز کردن این کفش ها است. خشکشویی آنلاین حباب یکی از مراکز تخصصی و معتبر برای خشکشویی کفش های جیر با استفاده از روش ها و مواد مخصوص با تضمین کیفیت محصول است.
قبل از اینکه در مورد قوانین و روش های تمیز کردن جیر صحبت کنیم، بیایید بفهمیم که این ماده چیست. جیر طبیعی یک چرم نرم است که با استفاده از دباغی تولید می شود . این جنس، در لمس مخملی است و می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد. جیر طبیعی را می توان تقریباً از پوست هر حیوان کوچکی تهیه کرد. امروزه بیشتر از پوست بز و گوساله استفاده می شود. جنس مصنوعی در لمس سخت‌تر، کاربردی‌تر و در برابر سایش مقاوم‌تر است، اما در عین حال استحکام کمتری دارد و چنین موادی نیز نیاز به مراقبت ظریف دارد.

چگونه جیر مصنوعی و طبیعی را تمیز کنیم؟

جیر به دلیل ساختار و موهای ظریفی که دارد تحمل شستشو را نداشته و تمیز کردن با رطوبت زیاد نیز در مورد این کفش ها منع مصرف دارد. آب به سادگی ظاهر جیر را خراب می کند، بطوری که پس از خشک شدن، پرزها به هم چسیده و سفت می شوند.
برای تمیز کردن و مراقبت روزانه از جیر، باید از قبل برس هایی با موهای نرم یا اسفنج خریداری کنید . همچنین امروزه پاک کن های مخصوص جیر وجود دارد که برای تمیز کردن جیر می توانید از آنها استفاده کنید.

تمیز کردن کفش های جیر 

از آنجایی که تماس با آب جیر را خراب می کند، بنابراین همیشه بهترین گزینه  خشکشویی کفش های جیر است. به خصوص وقتی صحبت از آلودگی های کوچک باشد.
اما اگر می خواهید این کار را در خانه انجام دهید می توانید از آمونیاک برای تمیز کردن کفش جیر استفاده کنید . بدین منظور یک سواب پنبه ای را به آمونیاک آغشته کنید و سطح محصول را با آن پاک کنید. سپس از یک اسفنج خشک برای خشک کردن کفش جیر استفاده کنید.

تمیز کردن کفش جیر
تمیز کردن کفش جیر

مراحل تمیز کردن کفش جیر

در برخی موارد، ممکن ست تمیز کردن کفش جیر کافی نبوده و نیاز به تلاش بیشتری داشته باشد. تمیز کردن کفش جیر باید در چند مرحله انجام شود:
– کفش را از داخل با کاغذ پر کنید. این کار به جلوگیری از تغییر شکل کمک می کند.
– یک ماده شوینده مناسب انتخاب کنید. این می تواند صابون یا شامپو معمولی باشد. همچنین برای تمیز کردن به یک اسفنج نرم نیاز خواهید داشت.
– لکه های موجود را می توان با سرکه (9%) یا آمونیاک رقیق شده با آب (1 تا 5) پاک کرد. با استفاده از یک پارچه نرم، محلول را روی لکه بمالید و به آرامی خاک را پاک کنید. پس از تمیز کردن، استفاده از یک ابزار ویژه برای بازگرداندن رنگ به ناحیه تحت درمان بسیار مهم است.
– لکه های سرسخت را می توان با جوش شیرین و شیر گرم پاک کرد. برای تهیه محلول، 1 فنجان شیر و 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را مخلوط کنید. سپس از یک برس سفت آغشته به محلول استفاده کنید تا به آرامی نواحی کثیف را بشویید، در انتها جیر را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

راه های موثر دیگری برای تمیز کردن محصولات جیر وجود دارد:

– بنزین به خلاص شدن از شر لکه های روی مواد مصنوعی کمک می کند. یک سواب پنبه ای را در بنزین آغشته کنید و ناحیه لکه دار را پاک کنید. برای جیر طبیعی، این روش تمیز کردن توصیه نمی شود.
– برای تمیز کردن کفش‌ها و کیف‌های جیر، برس‌های مخصوص با الیاف لاستیکی یا پاک‌کن‌ها مناسب‌تر هستند.
– می توانید جیر را از کثیفی های جزئی تمیز کنید و در عین حال با بلند کردن الیاف، با کمک بخار، ظاهر آن را تغییر دهید. بدین منظور می توانید از اتو بخار، مولد بخار، بخارشوی استفاده کنید یا به سادگی محصول را روی یک ظرف آب جوش قرار دهید.
– اگر لکه های چرب روی جیر وجود دارد، می توانید از نشاسته معمولی سیب زمینی برای از بین بردن آنها استفاده کنید. برای این کار، روی لکه را نشاسته بپاشید، بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با یک برس نرم پاک کنید.
روی جیر سبک، هرگونه لکه و کثیفی قابل مشاهده است. برای دادن رنگ اصلی به مواد، از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که استفاده از این روش تمیز کردن زیاد مجاز نیست – احتمال خراب شدن مواد زیاد است.

نحوه مراقبت از کفش جیر

هنگام خرید کفش جیر، مهم است که به یاد داشته باشید که آنها نیاز به مراقبت در تمام طول سال دارند. تمیز کردن عجولانه کفش قبل از خروج از خانه کافی نیست. هرگونه فرآوری باید از قبل انجام شود و در عین حال شرایط نگهداری مناسب برای محصولات جیر فراهم شود.
اقدامات پیشگیرانه را فراموش نکنید. حتی اگر کفش جیر بی عیب و نقص به نظر می رسد، برای استفاده از کرم های مخصوص یا آئروسل های خاص هر از گاهی تنبلی نکنید. آنها به طور قابل توجهی عمر مواد را افزایش می دهند و جذابیت آن را برای چندین سال حفظ می کنند
هنگام انتخاب محصولات مراقبتی، حتماً ویژگی های فردی محصول را در نظر بگیرید اینکه کفش شما جیر طبیعی یا مصنوعی، جیر روشن یا تیره و… است .
بهترین روش برای تمیز کردن کفش جیر ، کفش جیر را به خشکشویی بسپارید.

بشنوید : نظرات مشتریان

توجه فرمایید

خشکشویی آنلاین حباب بهترین قیمت را برای خدمات خود در نظر گرفته است.
ارسال رایگان برای سفارشات بالای 200 هزار تومان و برای سفارشات کمتر ، مبلغ 50 هزارتومان بابت دریافت و ارسال در نظر گرفته شده است.
در صورتیکه خارج از محدوده سرویس دهی حباب  ( مناطق 2 – 5 – 21 – 22 ) می باشید و تمایل به دریافت خدمات را دارید می توانید از طریق پشتیبانی حباب با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *